Drobečková navigace

ÚVOD > ZÁKLADNÍ ŠKOLA > Třídy > 1. třída > Učební plány

!!!Z důvodů změn poskytovatele Vás upozorňujeme na změnu e-mailových adres všech našich pedagogů!!!

pí. uč. ŠIMČÍKOVÁ - zsimcikova@zsbochor.cz

 

 

UČEBNÍ PLÁNY

Dobrý den, vážení rodiče,

 vkládám informace k domácímu studiu (pondělí 8.6.). Úkoly budu vkládat nyní již jen v pondělí, je to pro vás přehlednější. 


 

Slabikář, ČTENÍ

Čeká nás libovolné čtení, protože vše podstatné máme probráno. Takže budeme volit různé texty vzadu ve Slabikáři. Vynecháme stranu 98 a 99, protože pasování bude až 16.6. v knihovně.

 

Strana 101

Přečtete si celý text na fáze. V průběhu se dětí ptejte, vysvětlujte si. 

Říkejte si jaké chování na obrázcích je vhodné a které nikoliv. Zkrátka si o čtení povídejte.

Strana 103

Přečtete si text o lišce  - povídejte si v průběhu čtení. 

Modrou pastelkou zakroužkujte všechny věty rozkazovací.

Strana 104

Dávejte dětem různá slova a oni vám budou říkat slova, která se na ně rýmují. Vysvětlete si, co rým znamená. Že se objevuje v básničkách, písničkách atd.

Vypracujte stranu dle zadání dole.

 

 

 

Psaní

Prosím, noste do školy 3. díl písanky, abych zvládla opravit co nejdříve. Děkuji :)

 

4. díl písanky - napište stranu 1,2,3,4,5.

Napište tento diktát:

Eliška, Tereza, Radomír, Klára, Cecilka, Týna, Barbora, Honza, Stanislav, Zuzana, Karel, Elena, Tonda

 

Pište do oranžového sešitu tato slova:

Budík tiká a zvoní! Beruška má tykadla. Ty máš nové tílko?

 

Pokud se nebude nějaké nové písmeno dařit - můžete trénovat do oranžových sešitů.

 

 Postup diktátu:Přečtu vždy celý. Poté větu po větě. Děti nejdříve spočítají slova ve větě a ukazujeme si na prstech. Poté diktuji slova - vždy chci odříkat, jaké písmena bude dítě psát. Pak se ptám - Máš tam nějakou tečku, čárku. A kde?

 

MATEMATIKA

Odbourávejte hopsalku, počítejte pamětně. Děti by už všechny příklady měly ovládat.

Nové učivo je nástin do 2. třídy, aby děti nebyly úplně zaražené. Jedná se o počítání s přechodem přes desítku. Vkládám obrázek, jak tyto příklady zapisovat. Začněte nejdříve na velký papír A4. Později do malého modrého sešitu.

Dodržujte prosím barevné rozlišování. Na prvním příkladu dětem ukažte, jak se počítá a poté již společně.

 

Do modrého sešitu pište tyto příklady. Počítejte postupně (vždy první celou desítku, pak přičtu zbytek).

7 + 8 =, 9 + 4 =, 5 + 6 =, 8 + 3 =, 9 + 2=, 8 + 8 =, 7 + 6 =, 8 + 4 =, 9 + 5 =

Procvičujte přechod přes desítku na těchto stranách:

Strana 69

Cvičení 1,3,4,6 - to jsou příklady na přechod přes desítku

Strana 70

Cvičení 1 a 2.

Samostatně housenky / cvičení 4.

Strana 73/4

 

Vypracujte celou stranu 65

 

 

Následující týdny dokončíme matematiku a prázdniny si dáme o něco dříve :)

 

 01.jpeg

 

 02.jpeg

 03.jpeg

PRVOUKA

 

 

 

  


PLÁN UČIVA NA BŘEZEN - pro běžný režim

Český jazyk - Slabikář - vyvozování nových písmen a jejich opakování. Spojování do slabik, tvoření vět.  Hry s obrázky, hry s písmeny.

Stále pracujeme a vyvozujeme nové písmena. Snažíme se skládat slova, slabiky. Vyhledáváme písmena v básničkách a textech.

Psaní - nácvik prvních tvarů na písmena. Důležitý je sklon, úchop tužky. Dbejte na to, aby děti nekroutily rukou, aby ruka byla zešikma k podložce. U psaní musí být čistý stůl a děti musí správně sedět. Dbejte na to, aby děti začínaly písmena více zešikma .

Doma trénujte opisy, přepisy a diktáty prvních vět. Dnes jsme zkoušeli a dařilo se nám.

Brzy nás čeká psaní perem.

Matematika - počítáme do 10 poznáváme číslice 0 -10 , sčítáme a odčítáme, dočítáme-. Hrajeme si na obchod. Rozkládáme a porovnáváme čísla do 10. Dáváme dohromady jednoduché slovní úlohy.

Skládáme číselnou řadu. Pracujeme s čísly - porovnáváme, ukazujeme si na kostce. Tleskáme, ťukáme do počtu. Rozklady čísel -  8 rozdělíme na 5 a 3. Chtějte po dětech, aby Vám to říkaly.

Sčítání a odčítání do , psaní číslic do . Dbejte na to, aby při psaní číslic začínaly děti vždy nahoře. Pomáhejte jim slovně - jednička - zapíchnu, šikmo nahoru, zastavím, šikmo dolů. Leváci - naklonit více sešit, aby se dětem snáze psalo.

Nyní pracujeme také s tabulkami, počítáme pyramidy a řetízky

 

 

.

 

PRVOUKA  

6. 6. Norbert

Zítra: Iveta, Slavoj

zvonění.JPG